Bagolykő Mágustanodához tananyagok

Megkönnyítik a vizsgázást a Bagolykő varázslatos világában

Ismétlés gyakorlással

Író: Révay Nándor
Dátum: 2011.08.11. 14:50
Tantárgy: Bűbájtan


-Üdvözlök mindenkit a negyedik évfolyamban. Jó kis évnek nézünk elébe, ahogy jó volt az előző is. Utolsó előtti év, nehezednek a tananyagok, több a követelmény. Ez azonban ne rettentsen el senkit, idén sem lesz erőltetett a menet, vígan meg lehet tanulni mindent. Gyakorlás természetesen lesz, jövőre már végzősök lesznek, muszáj felkészülni a vizsgára.

-Valaki szeretne tovább tanulni? Tudják már? Mesterképzésen BBT-t is tanulnak, nem hiába.

-Mára ismétlést terveztem. Remek pontszerzési lehetőség így év elején. Remélem minél több értékelhető választ kapok, mert ez azt jelentené, hogy nyár végén elővették a könyveket. Igen, igen én még reménykedek ebben. Lássuk akkor…

- Minden év elején visszatérő kérdésem a bűbájok csoportosítása. Valakitől szeretném hallani melyik az a két szempont és nem bánnám, ha példákat is sorolnának hozzájuk.


- A tavalyi év elvileg legelső bűbája a Begyűjtő bűbáj volt, vagyis az Invito. Mit kell tudni róla?

-Következő bűbáj a Taszító, más néven Lejate. Erről is szeretnék néhány szót hallani.

-Tovább haladva, vettük a Reparot.

- A javító bűbájjal miket nem lehet megjavítani?

- Testek lebegtetése, Mobilicorpus. Körvonalakban erről is szeretnék hallani néhány szót.

- Mi a Mobilicorpus párja?

- A Mibilicorpust miért nehezebb előidézni, mint a Mobiliarbust?

- Meg tudják-e mondani, mi ennek a két bűbájnak a párja? Mert hogy, van ilyen. Két varázsigére lennék kíváncsi. Segítségnek annyit, hogy szintén testlebegtető bűbájnak hívják azzal a különbséggel, hogy lebegtetés közben, fejjel lefelé lógatja. Illetve az ellenbűbája megszünteti a hatást. Jövőre fogjuk venni egyébként, csak érdeklődöm, tudják-e.

- Melyik a bűbájok megszüntetésére legalkalmasabb varázsige?    

- Mit lehet tudni róla? Mi a különbség a rövidebb és a hosszabb változata közt?

- Lefegyverző bűbájt is szeretnék hallani. Egyet, vagy kettőt.

- Ki tudja nekem megmondani, a Protego miért első évfolyam legelső anyagrésze, a bevezetést leszámítva, mikor az egy nehéz varázslat? Helyesebben közepes szintű, de feladja a leckét rendesen. Egy kicsit gondolkozzanak rajta, saját véleményük érdekel, tehát több lehetőséget is meghallgatnék.

- Egész jó volt. Még a végén tényleg kiderül, hogy foglalkoztak bűbájtannak nyár végén. Vagy, nagyon figyeltek az órákon, ami szintén jó.

-Van még egy kis időnk gyakorlásra. Önökre bízom a választást. Mit szeretnének gyakorolni? Ami esetleg nehezebben megy, kevesebb dolgot tudnak róla, jobban érdekel és hasonlók. Meghallgatom és megbeszéljük.



Az óra hátralévő részében gyakorlás és beszélgetés.

Látni a láthatatlant

Író: Révay Nándor
Dátum: 2012.02.04. 20:15
Tantárgy: Bűbájtan


- Remélem mindenki megtalálta az előtte lévő üres pergamenlapot. Nem kell megijedni, nem írunk röpdolgozatot. Egyelőre ne nyúljanak hozzá, rárakni meg főleg ne rakjanak semmit. Hagyják ott ahová tettem.

- A múlt órával sikeresen túl vagyunk az ismétlésen, kezdhetjük a negyedik évfolyamot. Több órát szerettem volna ismétlésre szánni, de megváltoztattam a tervet és majd az utolsó órákat fordítjuk rájuk. Ebben az évben sokkal többet fogunk gyakorolni, év vége felé, az előző év varázslatait is. Jövőre végeznek, nem fog ártani, ha csuklójukban van minden megtanult varázslat.

- A mai órán egy érdekességet fogunk megtanulni. Az utolsó két évben az úgymond „töltelék „ varázsaltokkal ismerkedünk. Ez nem azt jelenti, hogy nem fontosak, inkább a dolgok könnyebbé tételét szolgálják. Az alapokat úgy is tudják már, összecsipegetünk néhány hasznos varázslatot melléjük.

- Most meg lehet fogni a pergamenlapot, de csak óvatosan. A szélénél nyúljanak hozzá és húzzák maguk  elé.

- Ki tudja nekem megmondani, miért nézegetünk egy üres pergamenlapot? Mire kellhet, vagy mit fogunk vele csinálni?

- Varázsolni fogunk, ez igaz és a válasz is helyes. Ahogy azt az óra címe is elárulja, megpróbálkozunk meglátni a láthatatlant, mégpedig a Vizualicus bűbáj segítségével.
A Vizualicus egy latin eredetű szó, röviden „látási-t”  jelent, hosszabban, nos,  mindenki tisztában van a szó  jelentésével. Feltalálója francia, mégpedig egy hölgy Godeliev Folquet, aki  úgy tűnik, találékonyabb volt mint férje, aki csak tökéletesíteni tudta felesége művét.  Sokáig azt terjesztették, hogy neki sikerült létrehoznia a Vizualicust, de felesége megelégelte és részletes leírás után kitálalt. Később mindkettejük nevét feltüntették, még később már csak  Godeliev neve maradt meg.

- A  bűbáj segítségével képesek vagyunk láthatatlan tárgyakat látóvá tenni. Egyrészt területre alkalmazható, másrészt, felületre.  *Felemeli a saját asztalán lévő pergament, majd visszateszi.*

- Területre alkalmazva, minél nagyobb területet próbálunk átvizsgálni vele, annál kisebb az esély a sikerre. Sajnos, egyszerre csak egy ponton, ami kb. 20-25 cm átmérőjű lehet, tudjuk alkalmazni, ezért eltarthat egy bizonyos ideig, mire mondjuk egy egész kastélyt, vagy maradjunk kisebb helynél, egy termet vizsgálnánk  át. Főleg, ha apró, de igen értékes tárgyat akarunk mindenáron megkeresni. Én ekkor egyszerűen a begyűjtő bűbájjal próbálkoznék, és utána fedném fel. Feltéve, ha tudom, hogy tényleg kis tárgyról van szó. Így sem biztos a siker.
Éppen ezért szerencsés helyzet, ha tudjuk, hogy az általunk felfedni kívánt tárgy pontosan hol helyezkedik.

-Felületre alkalmazva, felfedhetjük  pl. a láthatatlan tintával írt szöveget. Ez jól jöhet, ha  kódot írtunk fel, vagy titkos jelszót, vagy mi keressük ezeket. Bár, egy kész aktányi papírnál ismételten pechünk van. A legtöbb esetben nem ilyen negatív a mérleg, de nem árt készíteni egy B-tervet is.
Jó hír viszont, hogy olyan szöveget is felfedhetünk  vele, amit kitöröltek  előtte. Mert, ha leírunk egy szöveget és el akarjuk tüntetni, a siker nem tejes. A szemcsék ott maradnak, még akkor is, mikor mi már nem látjuk.

- Visszatérve a bűbájunk elemzéséhez, nehézségi fokát tekintve a közepes kategóriába sorolható. Végre egy kis kihívás igaz? Hatóidejét tekintve pedig véglegesnek mondható. A végleges itt sem azt jelenti, hogy idők végezetéig látjuk a láthatatlant. Egy bizonyos idő után ismét alkalmaznunk kell azon a bizonyos felületen. A nehézségi foka pedig, inkább trükkössége miatt kell megdolgozni érte.

- Akkor, nincs más hátra, mint kipróbálnia. Majd elfelejtettem, a pálcamozdulatot, annyira egyszerű. A pálca végét a felfedni kívánt felülethez érintjük és kimondjuk a varázsigét. Lássanak neki. Ha sikerül, el tudják olvasni a pergamenen lévő szöveget. Ne lepődjenek meg, ha nem sikerül elsőre.

*Ha a diákok sikerrel végzik el a bűbájt, pergamenjükön megjelenik a „Gratulálok, látod a láthatatlant” felirat. A professzor a sorok közt sétálva figyeli a gyakorlást.*

Az óra hátralévő részében gyakorlás, tárgyakkal is

 

Ásó bűbáj

Író: Révay Nándor
Dátum: 2012.02.04. 20:18
Tantárgy: Bűbájtan


*A  kis csoport élén sétál ki a birtokra, útközben egy  mellé lépő  diákkal társalog. Az erdő széléhez érve  áll meg, ahol  legalább negyven db facsemete van elhelyezve a földön. Ellép alkalmi beszélgetőpartnerétől és szembe fordul a csoporttal.*

-Üdvözlök mindenkit a tanév harmadik óráján. Ma közmunkára fogom önöket, a kertész kérésére. Na jó, voltaképp, pont kapóra jön, hogy ezt a bűbájt tanuljuk. Gyakorlás pedig nem árt, ezért összekötjük a kellemest a hasznossal. Nem kell megijedni, nem lesz megerőltető, mindössze a pálcátokat kell elővenni hozzá és figyelni természetesen. Aki ezt nem teszi meg, garantáltan ásót kap kezébe pálca helyett.

-Ha megnézik a helyszínt, ki lehet találni, mi lesz a feladat… valaki esetleg meg is tudja mondani?  *Néz körbe,és felszólítja az első jelentkezőt, aki helyes válasszal örvendezteti meg.*

-Helyes, facsemetéket fogunk ültetni, mégpedig a Defodio bűbájunk segítségével.  Az idő pont megfelelő, ezt a tevékenységet ősszel, illetve  tavasszal szokták  végezni. Amint látják, az erdő ezen része kisebb pusztításon ment keresztül, számtalan öreg fát vágtak ki, mi pedig leszünk olyan lelkesek, hogy helyreállítjuk azzal, hogy újakat ültetünk helyettük. gondoljanak bele, legalább elmondhatják évekkel később, hogy ezt a fát én ültettem még diákkoromban.  *Fogja meg az egyik mellette lévő  facsemetét. *
-Egy kevés erőre szükségünk lesz, kivéve, ha megfelelően alkalmazzuk  többek közt a lebegtető bűbájt és a vízsugarat, amik szintén fontosak ültetésnél.

-Mielőtt hozzálátnánk, ismertetném a varázslatról tudnivalókat. A  Defodio a  latin „defodio”, ásni szóból ered. Amint azt észrevehetik, egy és ugyan az. Meglepő, hogy egy szót teljes egészében fel tudtak használni, mindenféle változtatás nélkül. Ez az ember pedig nem más, mint Hector John O’Neill. Nevével ellentétben, DélAfrikában élt és tevékenykedett. Nem meglepő módon erdész volt  és mindet megtett a természetért. Köztudott, hogy Afrikában számtalan elkerített terület van, úgynevezett Szafari, ahol állatok élhetnek szabadon, még is védett környezetben, emberek által nem háborgatva. Hector rengeteg erdőt telepített és másra is használta munkáját könnyítő varázslatát. Az erdők nagy része mára nincs meg, az éghajlatnak köszönhetően, de egy ötletnek jó volt.  Mi nem világmegváltó dologra fogjuk használni a mai órán, azonban, hasznosan töltjük időnket és ez is fontos. Ráadásul, ha sikerül, sikerélménnyel gazdagodnak, mai megint nem egy utolsó szempont.

-A  Defodio segítségével fogjuk kiásni a gödrünket, amibe később a facsemete kerül. Nehézségi szintjét tekintve a könnyű varázslatok közzé soroljuk, tehát nem nehéz, inkább időigényes. Ha alagutat szeretnétek ásni, lehetőleg hatásosabb módszert alkalmazzatok.  Természetesen megfelelő varázserővel, gyorsabb eredmény érhető el. Ez is, mint minden, gyakorlás kérdése.  Kezdetben, ha jól sejtem fél méter körüli gödröt fognak elérni. Kinek mélyebb lesz, kinek kevésbé. Nem kell kétségbe esni. A talaj szerkezetétől is függ az eredmény. Nyáron laza talajjal találjuk szemben magunkat, télen fagyottal. Kevesebb erőfeszítés, több erőfeszítés. Magától érthetődő. Most elég lesz a fél méteres gödör. Nem az egész fát szeretnénk a talajba ásni, csak a gyökerét.

-Hatóidejét tekintve végleges, mert megmarad a gödrünk, nem temeti vissza magát.  *Előveszi pálcáját és maga elé szegezi.*

-A helyes pálcamozdulat nagyon egyszerű. Kis koncentráció szükséges csupán, de az egyenletes legyen és lehetőleg kitartson a művelet végéig, attól függ, mekkora gödröt szeretnénk látni magunk előtt. A föld felé tartjuk pálcánk végét, majd kimondjuk a varázsigét, mindezek után csuklónkat apró, egyenletes mozgásokkal mozgatni kezdjük, mintha ringatózna. Nagyon apró legyen, nem szükséges semmilyen felesleges mozdulat. Erőpazarlás.  Mutatom…   *A bűbáj kimondása nélkül végzi el a gyakorlatot, majd  folytatja a beszédet.*

-A varázsigénket érthetően és hangsúlyosan ejtsük ki, máskülönben az ásóra kényszerülünk és ez a jobbik eset. Volt aki belefúródott a földbe, ez is bizonyítja, hogy el lehet rontani.  A hangsúly egyébként a legelső  „o”-n van. Defódio…  *Pálcáját ismét a föld felé irányítja, és immár teljes egészében mutatja be a gyakorlati részt.*

-Defodio!   *A lágy még is összeszedett csuklómozdulat eredménye egy, a faültetéshez  megfelelő méretű gödör, amibe rögtön lebegtet egy facsemetét, Wasser segítségével teletölti a gödröt vízzel, végül betemeti.  A gyakorlat végeztével tekintetét a diákokra emeli.*

-Ennyi lenne a feladat. Elő a pálcákat és tessék hozzálátni. Az arányokra figyeljenek, a fákat megfelelő távolságra ültessék egymástól. Ne csináljunk több kárt, mint hasznot.  A  facsemetéket ott találják a vizet pedig ki ne hagyják. Akinek nem sikerül, talál ásót végső esetben.  *Amíg az óra hátralévő részében a diákok elvégzik a gyakorlatot, a professzor köztük sétálva figyel. Szükség esetén segít, kérdésekre válaszol.*


Az óra hátralévő részében gyakorlás

 

 

Ébresztő bűbáj

Író: Révay Nándor
Dátum: 2012.02.04. 20:23
Tantárgy: Bűbájtan


-Mai óránkon, egy kézenfekvő bűbájt fogunk megtanulni, amit akár hívhatnánk ellenbűbájnak is, attól függetlenül, hogy varázslat nélküli állapotot is megszüntethetünk vele. Nem tudnám megmondani, mikor használják többet. Kinek mi jut eszébe egy ájult személy láttán. És el is szóltam magam a mai óra anyagával kapcsolatosan.

-A bűbájunk a Stimula lesz, más szóval ébresztőbűbáj. Ez a legjobb szó rá egyébként, a magához térítő túl hosszú lenne, bár jobban tükrözné az biztos. Mit tudunk róla? -Mit tudnak róla?

-A Stimula a latin „stimulo”, „stimulus” szóból származik, ami serkentést jelent. Mindkettő. Serkentés, ösztönzés, ingerlés egészen pontosan. És valóban, az ájult személyen alkalmazva visszaadhatjuk eszméletét. Bizonyos helyzetekben, ugyan is hatására a célszemély magához tér ájult állapotából, de fizikai állapota nem javul. Ez azt jelenti, ha vérveszteség miatt vesztette eszméletét, ne csodálkozzunk, ha néhány másodpercig tart ki a Stimula hatása. Ez kiesik a hatásköréből, viszont a vérveszteség szemmel látható és nem Stimulával kezeljük igaz?

-Kétség kívül ilyen esetek kezelésére találta ki Aczél Nándor. Igen, magyar emberről van szó és milyen jól szuperál varázslata. Ekkor még nem is sejtette, hogy egy olyan varázsigét sikerült találnia, aminek segítségével hatástalanítani tudunk egy átkot is.

-Önök szerint melyik átokról beszélek?

-Igen, valóban a Stuporról. Tökéletesen lehet hatástalanítani vele és az a vicces, hogy erre nem Nándor jött rá, hanem az egyik munkatársa. Már nem is csodálkozunk, hogy sok felfedezés, vagy éppen varázslat, a véletlen művel. Az úr egyébként gyógyszerész volt egy kisebb városban és alapszinten orvosi tapasztalattal is rendelkezett. Mint az szokás volt régen, járta a kisváros és segített a rászorulóknak egészségi állapotunk javulásában. A Stuporon kívül mással is próbálkozott, például vérzéscsillapítás, lázeltüntető és egyéb varázslatokkal, de próbálkozásait sikertelenség övezte.

-Visszatérve a bűbájra, erősségi fogát tekintve az enyhe varázslatok közzé soroljuk. Nem nagy ördöngösség alkalmazni. Az ájulás nem változó erősségű, mindenkinél ugyan olyan. Ha a célszemély nem ébred fel, akkor kómában van és a Stimula kevés. Stupor után is egyből elvégezhető, a hatás sem marad el. Egy elsősnek természetesen nem fog összejönni első próbálkozásra, de ha kitartó, segíthet ájult társán. Egy kis gyakorlás ennél sem árt.

-Hatóidejét tekintve, mindenféleképpen azonnali. Amint kimondjuk, hat és az állapot a beteghez mérten tart ki, mint az említettem korábban. Legtöbb esetnél elsőre meg lehet állapítani, az ájulás mitől következhetett be. Ha nincs körülötte ré, más oka van és bátran ébreszthetünk anélkül, hogy visszaájulna.

-Megjegyezném, hogy háborúkban előszeretettel alkalmazták, a vérveszteség fényében is. Na,  nem azért, hogy megmentsék szegény sérült varázslókatonát, hanem hogy kiszedjék belőle az utolsó információkat, mielőtt meghalna. Pár másodperc is sokat számított olyankor. Gondolom utána kitüntetést is kapott, de a szerencsétlenje már nem élte meg, neki teljesen mindegy volt.

-Megint elkalandoztam. *Előveszi pálcáját.* -A pálcamozdulatnál tartottunk. Jöjjön ki valaki… *Int az első padban ülő diáknak és megállítja maga előtt.*

-A mozdulatban semmi csavar nincs, csak egy szimpla suhintás az ájult személy felé.  *A delikvens felé lendíti pálcája végét.*  - Egy  trükköt elárulnék. A Stimula varázsige komótosabb, mint a többi. El nem tudják képzelni, mit akarok kihozni ebből igaz?  Csak annyit, hogy  a többivel ellentétben, előbb mondjuk a varázsigét, utána lendítjük a pálcát. Ha elfelejtitek ezt a sorrendet, az sem baj, csak meg fognak lepődni, hogy néhány pillanatig semmi nem történik. Ugyan ez a helyzet a Vipera Ivanescanal, ha hallottak róla. Ha nem, majd rájönnek.

-Most, hogy mindezt letisztáztuk, mutatnám. El fogom kábítani Stuporral, majd Stimulával felébresztem. *Pálcája végével int a diáknak, hová álljon, történetesen a szivacs elé, majd fejével bólint, hogy kezdi.*

-Stupor!  *Hangzik a varázsige, mire a tanuló eldől, mint egy fa. A Professzor felé sétál és megáll a szivacs mellett. Kimondja az ellenvarázslatot, majd pálcáját is a tanulóra irányítja.*  -Stimula!
*A pillanatokkal ezelőtt ájult állapotban lévő személy felkel. A Professzor elmosolyodik , felsegíti és visszaküldi a helyére.*  -Köszönöm a segítséget. Remélem mindenki jól látott és hallott. Ha van időnk, lehet gyakorolni.


Az óra hátralévő részében gyakorlás

 

Kifigurázás

Író: Révay Nándor
Dátum: 2012.02.04. 20:26
Tantárgy: Bűbájtan




- Üdvözlök mindenkit. Remélem nem hoztak sok felszerelést, mert a mai órán csupán egyre lesz szükségük. Mégpedig, a pálcájukra. Gyakorlati óra lesz. Rakjanak el mindent, vissza a táskába. Az elméleti részén gyorsan túlesünk, hogy ne húzzam az időt. Egy gyors tereprendezést beiktatok. Ha megkérhetem, álljanak a terem közepére, és ne nyúljanak a padokhoz.  *Amint ez megtörténik, a professzor eltünteti a padokat, amik a terem két oldalán kapnak helyet. *

- Helyes. És most mindenkit megkérnék, hogy nézzen a terem sarkában lévő nagy állóórára. Első ránézésre nem látni rajta semmit, ez igaz, de nem is az óra a lényeg, hanem ami benne van.  *Az óra hirtelen megmozdul és rázkódik egyet.*  - Úgy hallom, nagyon ki akar már jönni. Hamarosan megteheti.

- Valaki sejti, mi lehet az állóórában?  *Minden diák a szekrény felé kapja tekintetét, némelyek hátrébb húzódnak, mások előrébb lépnek és izgatottan fogják varázspálcáikat. Néhány pillanat múlva az egyik lány felnyújtja kezét és helyesen ad választ a professzor kérdésére.*

- Igen, ez egy mumus.  –Valaki meg tudja mondani, pontosan mi az? *A kérdés ugyan más, a válaszadó viszont ugyan az a diáklány, aki az imént is jól válaszolt.*

-  Valóban alakváltó lidérc. Jó válasz…ismént, öt pont a Levitának.
-  A mumus azért alakváltó, mert mindig máshogyan néz ki. Attól függően, kivel találkozik össze. Mindenki azt a dolgot látja benne, amitől a legjobban fél, ezt teszi a mumust olyan félelmetessé. Még a legbátrabbaknak is vannak félelmeik, ezért ők sem szívesen találkoznak össze vele. Sötét helyen meg pláne. Márpedig több esélyünk van rá, mint világosban. A mumus a sötét, zárt helyeket kedveli. Gyakran bukkan fel szekrényekben, ágyak alatt, szűkebb, sötét szobákban, barlangokban ,erdőkben és még sorolhatnám.  A miénk, állóórába rejtőzik. Valahogy beszökött a kastélyba és miután elfogták, kértem, kíméljék meg. Szükségem van rá. Jó helyen, jó időben. Legalább, nem a könyvekből fogják megismerni, hanem személyesen, sőt, ki is próbálhatja rajta mindenki, ügyességét.

- Az órában rejtőző mumus még nem öltött alakot. Előbb ki kell találnia, mivel rémiszthet meg minket. Ha egy személlyel találja szemben magát, könnyebb dolga van, mintha többel tenné.  Akkor könnyen megzavarodik, mert nem tudja, milyen alakot öltsön fel. Teljesen jogos, amitől fél az egyik, nem biztos, hogy fél a másik is.

- Mivel ez egy Bűbájtan óra, ennyi információ bőven elég a mumusról. Gondolom SVK órán vették, vagy, venni fogjátok a jövőben. Lényegtelen. Mi amúgy is a mumusok elleni bűbájra fogunk koncentrálni, a kisebb ismertető csak a formaság kedvéért iktattam be; ez a bűbáj pedig nem más, mint a  –Commiculusus!  

- Természetesen szintén latin szóról van szó. Eredetileg. A magyarosított változata a „komikus” szóra épül. Szép hosszú, nyelvtörő, oda kell figyelni kiejtésnél, mert el lehet rontani. Sokan azt mondják, könnyű bűbáj. Tévedés, komoly összpontosítást és koncentrációt igényel. Gondoljanak csak bele, mi mindenre kell odafigyelnünk, ha látunk egy mumust. Elsősorban, fel kell ismernünk, majd legyőzni a félelmünket, helyesen alkalmazni a megfelelő bűbájt, végül kitalálni, mivel tehetjük a mumusunkat viccessé. Ugye, így már nem olyan könnyű. A felismerés most elhanyagoljuk, mert adott, mivel van dolgunk. Ez könnyítés.

-A Commiculusus nehézségi fokát tekintve tehát a közepes varázslatok közzé sorolandó, még akkor is, ha ezt több szempontból meg lehet cáfolni. Létrehozni egyszerű, ahhoz valóban nem szükséges  túl sok erő. Szerintem, itt többeknek  sikerülni fog, lényeg a határozottság. Nem minden közepes kategóriába sorolt varázslat számít nehéznek. Bár, az se véletlen, hogy negyedik év végén tanuljuk.
 - Hatóideje azonnali. Mint a létrehozásnál, mint összességében. Ha uralni tudják gondolataikat, akkor tovább marad abban az alakban, amit felöltött magára. Sőt, van, hogy egészen addig, míg össze nem találkozik egy másik áldozattal, akit halálra ijeszthet. Gondolom, önök  megúszták a találkozást az előző három évben. Ritkaság számban megy errefelé egy ilyen lény, de egy elsősnek, nagy élményt nyújthat. Inkább rosszat, mint jót.

-Az elméleti rész ennyi lenne, a helyes pálcamozdulattal egészíteném még ki. Semmi extrára nem kell gondolni. Amint megjelenik előttünk a mumus, elővesszük szépen a pálcát és rámutatunk vele, miközben kimondjuk a varázsigét.  – Commiculusus.  Had halljam…  rendben.

-Ennyi az egész. A határozottságra felhívnám a figyelmet, mint a bűbáj kimondásánál, mind a pálcamozdulatnál. Lehet kezdeni a gyakorlást. Egy mumussal tudok szolgálni, tehát elengedhetetlen az egyes sor, ha mindenki sorra szeretne kerülni. Nem árt, a kudarc elkerülésére, ha előre kitalálják, mivel lehetne viccessé tenni a mumust. Mindenki elkészült? Akkor engedném.  *Az állóórához sétál, és pálcája segítségével kinyitja ajtaját. Megkezdődik a gyakorlati rész, ami egészen az óra végéig tart és nevéhez méltóan komikus. Nem hiába élvezik a diákok.*


Az óra hátralévő részében gyakorlás

 



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 2
Tegnapi: 3
Heti: 5
Havi: 248
Össz.: 87 228

Látogatottság növelés
Oldal: Bűbájtan - 4. évfolyam
Bagolykő Mágustanodához tananyagok - © 2008 - 2024 - bktananyag.hupont.hu

A Hupont.hu weboldal szerkesztő segítségével készült. Itt Önnek is lehetséges a weboldal készítés.

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »